Aneu pensant tots i totes idees!!! Jo ja en tinc unes quantes!!!
La pluja d'idees: Cada nen i cada nena ha dit i ha escrit una idea.
GRUP A
1- Institut
2- Les festes
3- Paisatges
4- Ulls mirant Badalona amb diferents musiques
5- Persones diferents
6- Trànsit
7- Carrers
8- El pati
9- Botigues
10- Riu
11- Platja (podria ser la seqüència final?)
12- Muntanya
13- Les vistes
Pluja d'idees del GRUP B:
Animals
Gent
Bars
Nens jugant
Avíons
Casament
Tren
Viatge en cotxe
Plaçes----------------------------------------------------------------------------------
IDEES PER A LA PEL·LÍCULA:
Podriem veure un avió que arriba a l'aeroport.
Un noi surt i agafa el tren i el Metro fins a Badalona.
Se'n va a casa seva amb la seva familia i troba a faltar a l'altre familia.
No enten a la gent que li parla.
No té amics i es sent sol.
Podriem ensenyar les realitat del país d'on ve el noi o la noia fins arribar a Badalona amb la música que hem escollit.
Per exemple si fos l'Amadu, podriem ensenyar imatges de Gambia al principi de tot. I després com arriba amb l'avió, el tren i el Metro fins Badalona.
Un vídeo amb imatges de Gambia.
TAHIRA
SEQÜÈNCIA 1 - AEROPORT - EXTERIOR / NIT
SEQÜÈNCIA 2 - TREN - INTERIOR / NIT
SEQÜÈNCIA 3 - ESTACIÓ DE BADALONA - EXT / NIT.
SEQÜÈNCIA 4 - CARRER - EXT. / NIT. -
TAHIRA (en urdú subtitolat en català):
"Perdona, que em podries
indicar on és aquest carrer?"
Diu mentre li ensenya el mapa (Pla mig)
TASAWAR (en urdú subtitolat en català):
"I tant, has de seguir recte i girar
el segon carrer a la dreta." (Pla mig)
TAHIRA (en urdú subtitolat en català):
"Moltes gràcies. Adèu!" (Pla mig)
TASAWAR (en urdú subtitolat en català):
"De res. Adèu!" (Pla mig)
MARE (en urdú subtitolat en català):
"Si? Qui hi ha?" (primer pla de la Tahira)
TAHIRA (en urdú subtitolat en català):
"Mare! Sóc la Tahira!"
MARE (en urdú subtitolat en català):
"Tahira! Filla meva!!"
SEQÜÈNCIA 5 - ESCALA - INT. / NIT -
MARE : (en urdú subtitolat en català)
"Filla meva! Quan temps!! He pensat tant en tú!
TAHIRA: (en urdú subtitolat en català)
"Jo també t'he trobat molt a faltar"
31: MARE: "Deixa'm que et miri... has crescut tant!!
Deus estar cansada del viatge, va
entra a casa que et prepararé
alguna cosa per menjar."
ENCADENAT.
35: La Tahira surt de casa amb la motxilla per anar a l'institut. (Pla general).
ENCADENAT.
36: L'aula està plena de nois i noies. (Pla general)
37: La Tahira truca a la porta (toc-toc). (Pla mig)
39: La Tahira obre la porta i entra. (Pla mig)
38: Arriba fins on és el/la professor/a. (Pla mig)
43: La Tahira està asseguda a un banc del pati esmorzant. (Pla general)
43 i 44: De sobte, apareixen la Imane, la Fatima i l'Amadu i s'asseuen al banc amb ella. (del pla general passem a pla mig)
43: La Tahira es queda sola al banc esmorzant. (Pla general)
48: Somriu feliç. (Primer pla).
ENCADENAT.
1: Un avió aterra. (Pla general).
2: La gent surt per les portes d'arribades (Pla general)
3 i 4: Veiem a la Tahira amb unes maletes (Pla general i Primer pla)
5 i 6: Observa a la gent i les coses de l'aeroport. (Pla detall dels ulls i plans diferents de l'aeroport)
7: Finalment se'n va a agafar el tren. (Pla general)
ENCADENAT.
SEQÜÈNCIA 2 - TREN - INTERIOR / NIT
8: La Tahira entra i s'asseu a la cadira del tren.
9: Es posa els cascs de música i treu un llibre per llegir. (Pla mig).
9: Es posa els cascs de música i treu un llibre per llegir. (Pla mig).
Sona la música.
10 i 11: Queda reflexada a la finestra. (Primer pla i Primeríssim primer pla)
12: Veiem imatges del paissatge. (Podria ser vespre o nit).
Amb encadenats sobre el paisatge apareixen imatges del Pakistan (Encadenats per mostrar el xoc entre realitats)
SEQÜÈNCIA 3 - ESTACIÓ DE BADALONA - EXT / NIT.
13: El tren arriba a l'estacio (pla general).
14: La Tahira baixa del tren (pla general).
15: La música segueix sonant mentre du el llibre a una mà i la maleta a l'altre fins que es treu els casc de música i sentim el só del tren allunyant-se. (Pla mig) El tren xiula a la llunyania.
La Tahira mira el seu voltant. (primer pla)
16: Finalment treu un paper que és un mapa per arribar a casa de la seva família. (pla mig i pla detall)
17: La Tahira marxa cap el metro. (pla general)
ENCADENAT
SEQÜÈNCIA 4 - CARRER - EXT. / NIT. -
18: La Tahira camina pel carrer amb el mapa a la ma. (pla general)
19: La Tahira es perd pels carrers de Badalona buscant la casa de la seva família. (Plans generals)
20: Finalment es creua amb una noia pel carrer (la Tasawar) (Pla general)
21: La Tahira li pregunta com pot arribar fins a casa. (Pla mig)
22: La Tasawar es gira i s'hi acosta per mirar el paper. (Pla mig).
21: La Tahira li pregunta com pot arribar fins a casa. (Pla mig)
22: La Tasawar es gira i s'hi acosta per mirar el paper. (Pla mig).
TAHIRA (en urdú subtitolat en català):
"Perdona, que em podries
indicar on és aquest carrer?"
Diu mentre li ensenya el mapa (Pla mig)
TASAWAR (en urdú subtitolat en català):
"I tant, has de seguir recte i girar
el segon carrer a la dreta." (Pla mig)
TAHIRA (en urdú subtitolat en català):
"Moltes gràcies. Adèu!" (Pla mig)
TASAWAR (en urdú subtitolat en català):
"De res. Adèu!" (Pla mig)
23: La Tahira marxa. (Pla mig i pla general).
ENCADENAT.
24: Finalment, la Tahira arriba fins al portal de casa seva. (Pla general)
ENCADENAT.
24: Finalment, la Tahira arriba fins al portal de casa seva. (Pla general)
25: Truca al timbre (pla mig)
MARE (en urdú subtitolat en català):
"Si? Qui hi ha?" (primer pla de la Tahira)
TAHIRA (en urdú subtitolat en català):
"Mare! Sóc la Tahira!"
26: Primer pla de la Tahira responent a la seva mare.
MARE (en urdú subtitolat en català):
"Tahira! Filla meva!!"
La mare obre la porta i la Tahira entra. (Pla mig)
SEQÜÈNCIA 5 - ESCALA - INT. / NIT -
27 i 28: La Tahira puja les escales amb la maleta corrent i emocionada. (pla mig i primer pla).
29: La mare l'espera a dalt i es fan una abraçada (primer pla).
MARE : (en urdú subtitolat en català)
"Filla meva! Quan temps!! He pensat tant en tú!
TAHIRA: (en urdú subtitolat en català)
"Jo també t'he trobat molt a faltar"
30: Finalment la mare i la Tahira es separen. (pla mig).
31: MARE: "Deixa'm que et miri... has crescut tant!!
Deus estar cansada del viatge, va
entra a casa que et prepararé
alguna cosa per menjar."
32: La Tahira i la mare entren al pis i tanquen la porta.
FOS A NEGRE.
SEQÜÈNCIA 6 - CARRER - EXT. / MATÍ. -
33: S'aixeca el sol a Badalona. (Pla general).
Sona una radio que va canviant d'emissora i sonen musiques diferents; del Pakistan, de Georgia, del Marroc, de la Xina, de Gàmbia i de Catalunya.
34: Mentre la radio va sonant veiem imatges d'edificis, de la platja, de la gent i del trànsit de Badalona. (Plans generals)
ENCADENAT.
SEQÜÈNCIA 7 - PORTAL - EXT. / DIA.
35: La Tahira surt de casa amb la motxilla per anar a l'institut. (Pla general).
ENCADENAT.
SEQÜÈNCIA 8 - AULA D'ACOLLIDA - INT. / DIA.
36: L'aula està plena de nois i noies. (Pla general)
37: La Tahira truca a la porta (toc-toc). (Pla mig)
38: PROFESSOR/A: "Endavant!" (pla mig)
39: La Tahira obre la porta i entra. (Pla mig)
38: Arriba fins on és el/la professor/a. (Pla mig)
PROFESSOR/A: "Nois, noies, atenció,
escolteu un moment!
Aquesta noia es diu Tahira i
acaba d'arribar del Pakistan.
Espero que l'ajudeu molt a parlar
català i que us hi porteu molt bé!
Molt bé Tahira, pots anar a
seure en aquella taula que està buida.
(diu mentre assenyala).
40 i 41: La Tahira se'n va a seure. (Pla mig i primer pla)
PROFESSOR/A: "Molt bé, ara ens
presentarem tots i totes
perquè la Tahira s'aprengui els nostres noms!
Va comença tu Ouqi!"
OUQI: "Hola em dic Ouqi, tinc..."
Els nois i noies es van presentan mentre veiem a la Tahira com els mira.
SEQÜÈNCIA 9 - SEQÜÈNCIA ELABORADA:
LA TAHIRA S'ADAPTA
42: Veiem diferents imatges de la Tahira cada vegada parlant millor i relacionant-se millor amb els seus nous companys i companyes.
SEQÜÈNCIA 10 - PATI - EXT. / DIA. -
43: La Tahira està asseguda a un banc del pati esmorzant. (Pla general)
43 i 44: De sobte, apareixen la Imane, la Fatima i l'Amadu i s'asseuen al banc amb ella. (del pla general passem a pla mig)
45: IMANE: "Hola Tahira!"
46: TAHIRA: "Hola!"
45: IMANE: "Et voliem dir que aquest
cap de setmana anem a la
platja a passar el dia a allà.
T'agradaria venir amb nosaltres?"
46: TAHIRA: "Sí, m'encanataria venir
amb vosaltres a la platja!!"
47: AMADU: "Que bé! Hem quedat el
disabte a les nou del matí directament allà
!"
46: TAHIRA: "Perfecte, allà estaré!"
45: IMANE: "Doncs, fins disabte Tahira!
(diu mentre s'aixequen i marxen.)
44 i 43: Els tres s'aixequen i marxen. (Del pla mig passem a un pla general)
43: La Tahira es queda sola al banc esmorzant. (Pla general)
48: Somriu feliç. (Primer pla).
TAHIRA: "Gràcies!"
(Diu fluixet guairebé per a
ella mateixa mentre somriu)
ENCADENAT.
SEQÜÈNCIA 11- PLATJA- EXT./DIA
Comença a sonar una música.
49 i 50: La Tahira, la Fatima, la Imane i l'Amadu caminen pel passeig de les palmeres (Pla general i pla mig)
51: Baixen la rampa (Pla general)
52: Pujen les escales (Pla general)
53 i 54: La Tahira mira el mar (Pla mig i Pla detall del mar)
55: Tots van corrent cap a la piramide per pujar-hi.
ENCADENATS SONANT LA MÚSICA.
56: Veiem com riuen i juguen (Primers plans)
57: Darrere la piràmide es veu el mar. Marxen. (Pla general)
58: Juguen entre unes barques de pescadors (pla general i primers plans)
59 i 60: Hi ha trens venint i marxant.
61: Gavines al cel.
62: Hi ha barques a la mar.
63: Tots marxen de les barques (Pla generañ + Pan.)
64, 65 i 66: Van cap a la sorra prop de l'aigua (Pla general) i corren descalsos (Pla detall) i es llençen a la sorra (Pla general i primers plans)
67: Corren cap al mirador (Pla general + Pan.)
68: Corren per arribar fins al final (Pla general)
69 i 70: Finalment hi arriben (Pla general) i cansats contemplen el mar (Pla mig).
71: Veiem el mar (Pla genral)
72: La Fatima o la Imane abraçen a la Tahira i totes dues miren al mar. (de P.P. a Pla general del mar amb Pan.)
73: Les ones del mar arriben i se'n van (Pla detall)
SEQÜÈNCIA 12 - TÍTOLS DE CRÈDIT -
Veiem imatges del rodatge (making Off) mentre van apareixent els títols de crèdit i sona una música.